تعیین ساز و کارهای جدید موسسه ترویج در سال تحصیلی ۴۰۱-۴۰۰
جلسه شورای مشورتی و کارشناسی با حضور اعضا در روز شنبه هفتم شهریور تشکیل شد . در ابتدایی جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم . حاج آقا موحدی نژاد به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و آغاز اسارات اهل بیت سلام الله اجمعین گفتند :انسان فطرتا
علائق و دوست داشتنی ها و تنفرهایی دارد . علاقه به زیبایی های معنوی و مادی . خداوند برای زیبایی معنوی واژه جمیل و برای زیبابی مادی یُزینه را می آورد زینت برای دنیاست . حضرت زینب تمام مصیبت ها و بلاهای کربلا را زیبا می بیند : «ما رأیتُ الّا جمیلاً» و….
سپس آقای موحدی نژاد به دیدار با وزیر آموزش و پرورش آقای حاجی میرزایی و موارد مطروحه در جلسه با ایشان اشاره کرد .
گزارشی از اقدامات انجام شده در موسسه ارایه دادند .
در ادامه موارد ذیل برای بحث و گفتگو و ارایه پیشنهادات و راه حل مطرح شد :
۱- نحوه ادامه فعالیت درسهایی از قرآن در شبکه شاد
۲- مشخص شدن ساز و کار مدارس الگو که در مسابقه دانش آموزی درسهایی از قرآن بیشترین فعالیت را دارند
۳- برنامه های ویژه موسسه برای مناطق محروم که قابلیت اجرایی داشته باشد
۴-برای دنش آموزان منتخب هر دوره از مسابقه نهایی چه برنامه ها و فعالیتهای را می توان پیش بینی و اجرا کرد ؟
در خاتمه موارد ذیل بعنوان پیشنهادهایی اجرایی مورد توجه قرار گرفت :
۱-تهیه پرسشنامه از مروجان درسهایی از قرآن که در آن علت اختلاف آماری ثبت نام کنندگان با شرکت کنندگان در آزمون بررسی شود.
۲- رویکرد موسسه این است که مسابقه درسهایی از قرآن از طریق مدارس و مطابق با شرایط و ضوابظ آموزش و پرورش اجرا شود
برنامه افتتاحیه دوره سی ام به صورت مجازی و با حضور اقل شرکت کنندگان از همکاران آموزش و پرورش و دانش آموزان باشد
۳ – فعالیت در دارالقرآنها با هماهنگی آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.
۴- دوره سی ام مسابقه درسهایی از قرآن همانند دوره قبل در فضای مجازی و از طریق سامانه آزمون آنلاین موسسه انجام گیرد.
۵- آزمون نهایی دوره متوسطه و پایه ششم ابتدایی در ماههای پایانی سال برگزار شود.
۶- معرفی و تبلیغات فعالیتهای موسسه با استفاده از ظرفیت های موجود فرهنگی جامعه از قبیل شورای ائمه جماعات . کانون فرهنگی مساجد رسانه ها و.. و در قالب یک طرح جامعه پیش بینی شود.
۷-برای تعیین مدارس الگو از شاخص های موجود طرح از قبیل : محور بودن درسهایی از قرآن .شروع مسابقه و اطلاع رسانی و تبلیغات . همکاری همه کادر مدرسه
جذب کمک ها در تامین جوایز مسابقه . نگهداشت مستمر داش آموزان در مسابقه . داشتن ابتکارات و نشست های علمی در مدرسه
۸- در خصوص مناطق محروم تا بحال موسسه با کمک خیرین محترم قرآن در دفعات محتلف تعداد زیادی کفش برای مناطق ارسال کرده ولی باید به بحث های فرهنگی و سهمیه بیشتر در آزمون نهایی و برندگان مسابقه در نظر گرفته شود .
۹- گروهی برای مشخص شدن انتظارات دانش آموزان برتر مسابقه از موسسه از مروجین منطقه تعیین شود .