امام زمان(عج) در نامه ای فرموده اند: «وَ اکثِروُا الدُّعاءَ بتعجیلِ الفَرَجِ فإنَّ ذلکَ فَرَجُکُم؛ برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید، زیرا مایه ی فرج شماست».
سخن روز :: افتتاح نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در محروم‌ترین نقطه کشور

افتتاح نخستین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در محروم‌ترین نقطه کشور

 

واحد خبر: به نفل از ایکنا، حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از افتتاح مدرسه جامعةالحفظ بیت‌الزهرا‌(س) در جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: روز 26 شهریورماه و با حضور مسئولان قرآنی کشور و استان هرمزگان، مدرسه شبانه‌روزی جامعةالحفظ بیت‌الزهرا‌(س) به مدیرعاملی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین شریف زاهدی، مدیرعامل مؤسسه آل‌یاسین‌(ع) میناب و از روحانیون و مبلغان مناطق مرحوم جنوب شرق کشور، افتتاح شد.

وی افزود: این مؤسسه با انگیزه و عشق بی‌بدیل جوانان و نوجوانان بشاگردی و با تجربه‌ای دو‌ساله در منطقه‌ای بسیار محروم و البته با ظرفیت، متراکم و پر‌جمعیت ‌راه‌اندازی شد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشوربا اشاره به وجود محرومیت درمناطق مرزی کشور، گفت: فعالان دینی و قرآنی در این مناطق با روحیه کاملاً جهادی و با انگیزه‌ای مقدس، نورانی و الهی به صورت کاملاً خود‌جوش، با دست خالی و با کمترین امکانات ممکن و با محرومیت شدید، اقدام به تأسیس چنین فضایی کردند.

وی همچنین از حمایت‌های اتحادیه در راستای تأسیس این مرکز خبر داد و گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور هم به نوبه خود حمایت‌هایی را برای ساخت مجموعه شبانه‌روزی ویژه آموزش حفظ قرآن انجام داده است.

محمدی افزود: این موسسه در اقدامی بسیار مؤثرو در ابتدای راه پر فروغ فعالیت آموزشی، اقدام به جذب قرآنی آموزانی از 15 استان کشور جهت ارائه آموزش‌های تخصصی در حوزه حفظ قرآن کریم کرده است.

وی با بیان اینکه افتتاح این مؤسسه می‌تواند نقطه عطف فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم و پرخطر فرهنگی باشد، گفت: امیداواریم با راه‌اندازی چنین موسساتی، شاهد تحولات مثبت و بزرگی در حوزه ترویج فرهنگ قرآن و عترت در منازق پرخطر و محروم مرزی باشیم.

محمدی با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش مسئولان بر فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم، گفت: در این مناطق به سبب کمبود امکانات و عدم رسیدگی و توجه کافی به بحث فرهنگ، اکنون بستر بسیار بکر و مناسب برای ترویج فرهنگ دینی وجود دارد، پیش از اینکه این بخش از کشور، دچار فرهنگ منحط غربی بشود و با توجه به ظرفیت بسیار بالایی که در این نقاط وجود دارد، باید اقدامات جدی‌تری صورت بگیرد.

وی با بیان مثالی به تبیین ظرفیت این منطقه در ترویج فرهنگ قرآنی پرداخت و گفت: من روستایی را در همین منطقه با 800 نفر جمعیت کل می‌شناسم که 200 نفر از آن‌ها در حال حفظ قرآن بودند.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی خاطر‌نشان کرد: در همان منطق نیز خانواده‌‌ای با 7 فرزند سکونت دارند که 6 فرزند آن‌ها، حافظ قرآن هستند، این اتفاقات بسیار جذاب و عجیب به نظر می‌رسد.

وی در ادامه گفت: اگر بتوانیم در مناطق محروم پایگاه‌های دینی و قرآنی ثابتی داشته باشیم که به‌صورت متمرکز فعالیت‌های قرآنی را پیگیری کند، با توجه به شرایطی منحصر به‌فردی که در این مناطق وجود دارد، تحولات چشمگیر و ژرفی اتفاق خواهد افتاد.

محمدی درپایان پیشنهاد کرد: در دستگاهای مختلف قرآنی اعم از شواری توسعه، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات و یا هر دستگاه و نهادی که به نوعی متولی امرقرآن هست، با ایجاد یک کمیته یا بخشی مجزا، جهت پیگیری وضعیت فرهنگی مناطق پرخطر و محروم مرزی تلاش کنند.

وی با تأکید بر شرایط ویژه این مناطق و نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های آنان، باید به صورت ویژه به این مناطق پرداخت و صحیح نیست که برنامه‌های یک سطح و یک شکل را در سطح کل کشور اجرا کنیم، بنابراین می‌توان بسیاری از تهدیدات و خطرات را درمناطق محروم و مرزی با تدبیر و برنامه‌ریزی مشخص و مدون به فرصت تبدیل کرد.


  ارسال صفحه براي دوستان
چاپ صفحه چاپ صفحه

           جستجو
   پيوندها
   دفتر مقام معظم رهبري
   پايگاه درسهايي از قرآن
   پايگاه اطلاع رساني مهدويت
   پايگاه اينترنتي تبيان
   ستاد اقامه نماز
   وزارت آموزش و پرورش
   شبكه ملي مدارس ايران(رشد)
   دفتر رياست جمهوري
   مجلس شوراي اسلامي
   قوه قضاييه
سخن روز
اسامی برگزیدگان بیست و پنجمین دوره آزمون نهایی درسهایی از قرآن سال تحصیلی 95*96 (1396/6/14)
ابتکارات آموزش و پرورش در برنامه درسهایی از قرآن (1396/2/18)
فصل های کتاب انتخابات (1396/1/30)
بسیج و فرهنگ بسیجی در فرهنگ قرآن (1395/9/7)
مقاله آقای شیرازی (1395/8/4)

اين سايت متعلق به مؤسسه ترويج فرهنگ قرآني مي‌باشد"
www.TarvijeQuran.com